O samochodach Zastava

O SAMOCHODACH ZASTAVA



Zastava-750 (kopia FIAT-7500), Zastava-101 (FIAT-127), Zastava-1300 (FIAT-1300), a także zbieranie polskich sedan Polski-FIAT-125R. Od 1980 r. Wszystkie produkty Zastava produkowane są pod znakiem towarowym Yugo. Najpierw zaprojektowano kompaktowy trzydrzwiowy samochód z napędem na przód Yugo-45, który stał się rozwinięciem Zastava-101 i pod wieloma względami skopiował FIATA-127. Różnił się tylko nowym nadwoziem hatchback, całkowicie odmienił wygląd zewnętrzny samochodu.

YUGO zainstalowany na przednim poprzecznym gaźnika silnika 4-cylindrowego objętość 1116 cm3, 1302, samochód o mocy 45 i 54 KM, 4 prędkości przekładni mechanicznej i zębatkowego układu kierowniczego roboczych. Od 1989 roku Yugo-45 jest produkowany pod nazwą Yugo Koral, z jeszcze bardziej atrakcyjnym nadwoziem i nowym silnikiem 903 cm3. Wkrótce do wersji 3-drzwiowej dodano kabriolet. W 1987 roku salon w Belgradzie został zaprezentowany bardziej zaawansowanej 5-drzwiowej wersji Yugo Florida, która rok później weszła w masową produkcję i nadal jest produkowany. Jego design został zaprojektowany przez włoską firmę Ital Design, choć podwozie zdominowały rozwiązania z samochodu FIAT-128.

Podobnie jak wszystkie inne modele Yugo jest wyposażonych w silniki gaźnikowe objętości roboczej 1116, 1302 i 1372 cm3 pojemności od 60 do 71 KM W dzisiejszym programie Zastava zostaje również zapisany Yugo-128 - dokładniejsza kopia FIATa. Jeśli w latach 60. i 70. ubiegłego wieku firma Zastava produkowała 180 000 samochodów rocznie, to w 90. wyprodukowała do 10 000 samochodów. Oprócz Florydy wszystkie "placówki" są przeznaczone na rynek krajowy.